سبحان الله
سبحان الله

پی نوشت:
1- هشام فرزند عبد الملک گوید: از امام صادق علیه السلام معنای «سبحان اللَّه» را جویا شدم. فرمود: ننگ و نفرت داشتن و منزّه دانستن خداوند است از هر چه که موجب نقص و عیب می‌گردد.
2- امام علی (ع) در پاسخ به سوال تفسیر «سُبْحانَ اللَّهِ» چیست؟ فرمودند: بزرگداشتن عزّت و شکوه خداوند، بزرگ و پاک دانستن او از هر آلایشی که مشرکین به ساحت مقدّسش نسبت دهند، لذا هر وقت بنده‌ای این کلمه را بگوید همه فرشتگان برای او طلب رحمت نمایند.
3- «سبحان» مصدر است به معنی امر به تنزیه و پاک دانستن خدای تعالی، و به معنی تعجّب و تعظیم هم هست. هشام جوالیقی گوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم: مقصود از فرموده خدای- عزّ و جلّ- «سُبْحانَ اللَّهِ» (منزّه می‌شمارم خدای را، نه مرتبه در قرآن آمده است. مترجم) جویا شدم، فرمود: پاک و بی‌آلایش دانستن خداست از هر عیب و بدی و زشتی.

منبع: برگرفته از شیخ صدوق، متن و ترجمه فارسی معانی الاخبار، به نقل از نسخه اینترنتی کتاب تهیه شده مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان، ص 41 دانلود شده از: بازار کتاب دیجیتالی

نویسنده: مریم محبی


موضوعات: دلنوشته , ,
[ 10 / 5 / 1394 ] [ 1 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 560 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب
امین مازندرانی 0:57 - 1394/5/10/yaranemonji
دلم انگاری گرفته قدَه بغضه یا کریما
صبح جمعه تویه اٍیوون میشینم مثله قدیما
موفق باشید ..........
پاسخ:تشکر


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
فطرس (1395/02/22 )
مولا (1394/11/20 )
یا... (1394/11/05 )
ای مسیح من... (1394/10/21 )
کبوترانه (1394/10/13 )