خصائص حضرت مهدی (عج): آشکار شدن جواهرات
خصائص حضرت مهدی (عج): آشکار شدن جواهرات

این نمونه، یکی از صدها نمونه ی سختی کشیدن انسانها برای دست یافتن به معادن است. احتمالاً صدقه سری رسانه هایمان، در فیلمهای غربی هم زیاد دیده اید که پیدا کردن یک نقشه ی گنج و چرخیدن دور دنیا برای یافتن یک صندوق طلا و جواهر، مهمترین کار فقیرها، دزدها، کنجکاوها و ماجراجوهاست.راستش، اگر فرض را بگذاریم بر اینکه بعد از قیام حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه)، همچنان سینما و سریال به راه است، بعید به نظر می رسد که کسی زحمت ساختن چنین فیلمهایی را به خودش بدهد. احتمالاً اگر کسی بخواهد فیلمی بسازد، دوربینش را بر می دارد و از روی زمین فیلم می گیرد! آخر آن روزها، زمین به یمن قدم امام و یاوران مؤمنش، جواهرات خود را بیرون می ریزد و در اختیار آنها قرار می دهد.

امام باقر (ع)، فرمودند: «امّا مهدی، کسی است که زمین را پر از عدل می کند؛ چنان که از جور پر شده باشد. درندگان و بهایم مأمون (1)می شوند و زمین پاره های جگر خود را می اندازد.»

پرسیدند: پاره های جگر زمین چیست؟ فرمود: «مانند ستون؛ از طلا و نقره» (2)

رسول خدا (ص) نیز فرمودند: «... زمین گنجهای خود را بیرون می اندازد.» (3)

در سراسر تاریخ، هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است. به همین خاطر، این، از ویژگیهای مختص به حضرت صاحب الامر (ارواحنا له الفداء) است.

امیرالمؤمنین علی(ع)، به نقل از رسول خدا (ص) فرمودند: «خداوند گنجهای زمین و همه ی معدنهای آن را برای او ظاهر می کند.» (4)

نمی دانم چرا به دلایلی فکر می کنم، این گنجهای ریز و درشت، آن روزها آنقدرها هم به چشم نمی آید. فکرش را بکنید: وقتی آقای مهربان ما، با شانه های متواضع و قدمهای آهسته، به آرامی از کنار این جواهرات قدم برمی دارند، کدامشان بیشتر می درخشد...؟ انگار زمین وقت خوبی را برای تقدیم جواهراتش انتخاب کرده است؛ موقعی که خداوند، پرده از گنج خود برمی دارد!

 

پی نوشت:
1. مأمون یعنی ضمانت می شود که موجودات از آنها در امان هستند.
2. عقد الدرر فی اخبار المنتظر، ص 137؛ به نقل از نهاوندی، علی اکبر، العبقری الحسان، ج 7، ص 344
3. همان، ص 149؛ به نقل از همان.
4. کمال الدین و اتمام النعمه، ص 394؛ به نقل از همان، ص 345
 

پ.میعاد


[ 13 / 2 / 1394 ] [ 1 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 797 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
فطرس (1395/02/22 )
مولا (1394/11/20 )
یا... (1394/11/05 )
ای مسیح من... (1394/10/21 )
کبوترانه (1394/10/13 )