چرا یهودیان خود را برتر از دیگران می­دانند؟
چرا یهودیان خود را برتر از دیگران می­دانند؟

همان طور که مي دانيد،آیه درباره زمان گذشته است و همچنین بايد پس از ديدن هر آيه به سراغ تفسير آن برويم و از ظاهر آيه نتيجه گيري نکنيم، اما پس از بررسي تفسير متوجه مي شويم که اين آيه نشان دهنده برتري يهوديان در زمان خودشان و آن هم به شرط پیروی آنها از راه پیامبران الهی است و ارتباطي به زمانهاي ديگر ندارد.

از الطاف خداوند بر قوم يهود، نجات آنان از سلطه فرعون بود كه پس از آن، آنها به حكومتِ مصر رسيدند و از مواهب مادى بسيارى بهره مند شدند. اين آيه ، برترى و فضيلت بنى اسرائيل را نسبت به مردم زمان خودشان بيان مى كند و از آنان مى خواهد اين نعمت بزرگ را، كه در سايه رهبرى و هدايت حضرت موسى (ع) بدست آمده است، به عنوان موهبتى الهى ياد كنند و شكرگزار آن باشند.[2]

اين اعتقاد برتری یهودیان در متن اصلي دين يهود - يعني تورات - نيز آمده و در تلمود که تفسير تورات است  به شکل تعجب آوری شرح و بسط داده شده است.در اين جا مي توانيد شاهد بخشهايي از اين متون باشيد:

"نطفه غيريهودي‌ها، نطفه حيوان است".

"همان‌طور كه انسان بر حيوان برتري دارد، يهوديان نيز بر ساير ملل برتري دارند".

"ريختن خون غيريهودي، در واقع قرباني كردن در راه خدا محسوب مي‌شود".

"ما قوم برگزيده خداييم و به همين خاطر خداوند دو جور حيوان براي خدمت به ما خلق كرد: يكي حيوانات بي‌شعور مانند بهايم و ديگري حيوانات باشعور كه همان غيريهوديان هستند".

"خانه غيريهودي به منزله طويله است".

"فقط به يهوديان به چشم انسان مي‌توان نگاه كرد. خارج از يهوديان همگي حيوان هستند".

درباره ملت‌هاي روي زمين، نوشته شده است: "گوشت شما از گوشت خر است و نسل شما از نسل حيوانات. بدين سبب، فرزندان مبارك و خجسته حق، همانا يهودي‌اند و تبار آنها كه در كوه سينا رشد و تكثير كرد از هر نوع نجاست و پليدي به دور است".

"ساير انسان‌ها به تمام معني، بي‌محتوا و از نژاد پست هستند. آنها فقط براي خدمت به يهوديت زنده‌اند، آنان حيوانات كوچكي هستند". [3]

 

پي‌نوشت:
از آنجا كه وجود چنين تعاليمي در يك كتاب ديني واقعاً غيرقابل باور است و ممكن است دسته اي از خوانندگان در صحّت انتساب اين جملات به تلمود دچار ترديد باشند، علاقمندان را به مطالعه كتاب «تاريخ يهود، آيين يهود» كه يك يهودي ضدّ صهيونيست (اسرائيل شاهاك) آن را نوشته است، دعوت مي‌كنم. مترجم اين كتاب، رضا آستانه پرست است. ترجمه ديگري از اين كتاب با نام «تاريخ يهود، مذهب يهود» موجود است كه مرحوم مجيد شريف آن را به فارسي برگردانده است.

[1] بقره، آیه47
[2] محمود متوسل، تفسیر جوانان
[3] ماهنامه دانش پژوه،ش 56، ص7

 

اريحا


موضوعات: متفرقه , ,
[ 6 / 2 / 1394 ] [ 18 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 706 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب
alabd 21:32 - 1394/2/6/yaranemonji
سلا ممنون از مطالب خوبتون موفق باشین التماس دعا یا علی
پاسخ:سلام تشکر ان شاالله مورد تایید اقا امام زمان عج قرار بگیره.یا علی

ندا 19:51 - 1394/2/6/yaranemonji
سلام مطالبت واقعا قشنگن از نظر من زیبا ترین وبلاگ مال وبلاگ شماست واقعا خوشبحالتون.موفق باشین


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
فطرس (1395/02/22 )
مولا (1394/11/20 )
یا... (1394/11/05 )
ای مسیح من... (1394/10/21 )
کبوترانه (1394/10/13 )