آخرالزمان و قطع صله ی رحم

در روایتی پیامبر اکرم (ص) فرمودند : هرکس برای دیدار یکی از نزدیکانش برود تا با جان و مالش صله رحم کند خداوند اجر صد شهید را به او خواهد داد و برای هر قدمی که برمی دارد چهل هزار حسنه به او می دهد و چهل هزار گناهش محو می شود و به همین تعداد درجات او بالا می رود و مانند انست که صد سال خداوند را با صبر  خالص عبادت کرده است.(1).رسول خدا(ص) در توصیف روزهای آخرالزمان می فرمایند:
« هنگامی که بعد از من فحشاء و منکر رواج پیدا کند، مرگهای ناگهانی فراوان شود... خداوند آنها را با قحطی و گرسنگی گرفتار سازد... و هنگامی که پیوند خویشاوندی را قطع کنند، ثروتها در دست اشرار قرار می گیرد.» (2)
هم چنین خداوند در حديثى قدسى دیگری مى فرمايد:
من رحمان هستم و نام رحم را از اسم خود مشتق كرده ام . پس هر كس صله رحم كند و با بستگان خود پيوند برقرار سازد، من او را با رحمت خود صله خواهم كرد و هر كس قطع كند، من رحمت خود را از او قطع خواهم كرد. (3)


پی نوشت:

     1. بحارالانوار، ج73، ص 335
    2.تحف العقول صفحه 43 و بشاره الاسلام صفحه 132

 3.جامع السعادات ، ج 2، ص 252، مستدرك الوسائل ، ج 15، ص237


[ 22 / 1 / 1394 ] [ 16 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1577 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
فطرس (1395/02/22 )
مولا (1394/11/20 )
یا... (1394/11/05 )
ای مسیح من... (1394/10/21 )
کبوترانه (1394/10/13 )