درآمدی بر ولادت و غیبت امام مهدی (عج)...قسمت دوم
درآمدی بر ولادت و غیبت امام مهدی (عج)...قسمت دوم

 

احادیث مهدی علیه السلام در حدی است که قابل تردید نیست که در اینجا به اختصار به برخی اشاره می کنیم:

در روایات فریقین در حد تواتر آمده است در آخرالزمان شخصی به نام «مهدی» از فرزندان پیامبر قیام خواهد كرد. ابن حجر عسقلانی می‌گوید: اخبار به حد تواتر دلالت دارد بر اینكه «مهدی» از این امت است. (6)

از حضرت امیر (علیه السلام) روایت است که فرمودند : یکی از فرزندانم در آخرالزمان قیام می کند که دو اسم دارد : یکی از آن دو اسم مخفی و دیگری آشکار. اسم مخفی اش احمد و نام آشکارش ((م ح م د )) می باشد. (7)

از حضرت علی (علیه السلام) درباره اوصاف حضرت مهدی (عج) پرسیدند؛ ایشان در پاسخ فرمودند: او جوان چار شانه و متوسط القامه، خوش مو و خوش چهره است . موهای او بر روی شانه هایش ریخته و نور چهره اش بر سیاهی موها و محاسن و سرش غلبه دارد . به فدای فرزند بهترین کنیزان گردم. (8)

حضرت علی (علیه السلام) در پاسخ به سوال یکی از افرادی که از حکومت ظالم به ایشان شکایت کرده بود فرمودند: «قسم به خدا، آنچه آرزو می کنید تنها پس از هلاک باطل پیشگان و در هم شکستن و نابودی جاهلان و امنیت تقوا پیشگان واقعی رخ می دهد که چقدر کم است تا جایی که احدی از شما جای پا پیدا نکند و مردم از مرده نزد نزدیکانش کم ارزش تر می شوند. وقتی در چنین شرایطی هستید همان است که خدا فرموده :«وقتی زمان یاری و پیروزی خدا بیاید.» (9)

حضرت علی(علیه السلام) از پیامبر اکرم (ص) نقل می کند که به ایشان فرمودند: ای علی جان، هنگامی که قائم ما قیام کند، سیصد و سیزده مرد به تعداد سپاه بدر به نزد او جمع می شوند. وقتی که زمان خروجش فرا رسید شمشیر در غلاف مانده ای دارد که او را فریاد می کند : ای ولی خدا ، بپا خیز و دشمنان خداوند را هلاک کن(10)

ابوسعید خدری از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نقل می‌كند؛ مهدی از من است. او زمین را از عدل و داد پر می‌كند همان گونه كه از ظلم و جور پر شده است. (11)

ان شا الله ادامه دارد ...


[ 29 / 11 / 1393 ] [ 20 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 871 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
فطرس (1395/02/22 )
مولا (1394/11/20 )
یا... (1394/11/05 )
ای مسیح من... (1394/10/21 )
کبوترانه (1394/10/13 )