درآمدی بر ولادت و غیبت امام مهدی (عج)...قسمت اول
درآمدی بر ولادت و غیبت امام مهدی (عج)...قسمت اول

«خدا، به کسانی از شما که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند، وعده داد که همان گونه که امت های پیشین را خلافت بخشید، هر آینه، آنان را هم خلافت دهد و دینی را که برای ایشان پسندید، برایشان استوار و حاکم سازد و یقینا، آنان را پس از بیمناکیشان آرام و ایمن قرارشان دهد.» (2)

«و ما اراده کردیم که بر آن طایفه ی ضعیف و ذلیل، در آن سرزمین منت گذاریم و آنان را پیشوایان خلق قرار دهیم و وارث ملک و جاه فرعونیان گردانیم، و در آن سرزمین، به آنان قدرت و سلطه بخشیم و به فرعون و هامان و لشگریانشان آن چه را که از آن ترسان شوند، نشان دهیم .» (3)

«هر آینه، ما بعد از تورات، در زبور داوود نوشتیم که بندگان نیکوکار من، زمین را به ارث می برند.» (4)

با این اوصاف، این انقلاب وقتی رخ می دهد که مستکبران بر زندگی مردم حکم می رانند و بندگان خدا را به استضعاف می کشانند و ارزش ها و خرد و وجدان مردمان را می ربایند و بشریت به بن بست می رسد. در این هنگام، اراده ی الهی دخالت کرده، توان و سلطنت را از دست ستمگران مستکبر گرفته و به دست مستضعفان صالح می رساند .

چنین انقلابی جهانی، پیش از این نیز در تاریخ رقم خورده است؛ و آن رخداد تاریخی بنی اسراییل است، در آن زمان که فرعون، استکبار ورزید و در زمین فساد کرد. خداوند می فرماید:

«فرعون، در زمین [مصر] تکبر و گردن کشی کرد و مردم اش را گروه گروه کرد و طایفه ای را سخت ضعیف و ذلیل شمرد؛ پسران شان را می کشت و زنان شان را [برای خدمت] زنده می گذاشت. هر آینه، فرعون، از مفسدان بود» (5)

امر حتمی نخست، جا به جایی فرمانروایی از مستکبران به مستضعفان صالح است که انقلابی فراگیر در ارزش ها و در سرزمین ها [ی مختلف] و در فرمانروایی و رهبری است. این، از سنت های حتمی الهی است .

پی نوشت:
1.    سوره انبیاء: 105
2.    سوره نور:55
3.    سوره قصص: 5- 6
4.    سوره انبیاء: 105
5.    سوره قصص: 4


[ 29 / 11 / 1393 ] [ 20 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 842 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
فطرس (1395/02/22 )
مولا (1394/11/20 )
یا... (1394/11/05 )
ای مسیح من... (1394/10/21 )
کبوترانه (1394/10/13 )