خطبه قیام حضرت مهدی (ع)
خطبه قیام حضرت مهدی (ع)

هر که در مورد محمد صلي الله عليه وآله با من محاجه نمايد، بداند که من نزديک‏ترين مردمان به محمدم، هر که درباره پيامبران با من گفت ‏وگو کند، من سزاوارترين مردمان به پيامبرانم. آيا خداي تعالي در کتاب خويش نمي‏ فرمايد: «ان اللّه اصطفي آدم و نوحاً و آل ابراهيم و آل عمران علي العالمين... سميع عليم»؟ [1] .
من بازمانده آدم، ذخيره‏اي از نوح، برگزيده‏اي از ابراهيم و انتخاب شده ‏اي از محمدصلي الله عليه وآله هستم.
بدانيد! هر که در کتاب خدا با من به محاجّه برخيزد، من سزاوارترينِ مردم به کتاب خدا هستم. بدانيد! هر که در سنّت رسول خدا با من محاجّه نمايد، من به سنّت رسول خدا سزاوارترينم.
شما را به خدا سوگند! هر که سخن را امروز بشنود، به ديگري که حاضر نيست برساند. به حق خدا و حق پيامبرش و به حق خودم - حق من بر شما حق قرابت من به پيامبر خدا است - از شما مي‏خواهم که مرا ياري نماييد و در برابر کساني که به ما ظلم کردند، از ما حفاظت کنيد. ما را بيم دادندو به ما ستم نمودند و ما را از ديار و فرزندانمان راندند. بر ما جور نمودند و حقمان را سلب کردند و اهل باطل بر ما دروغ بستند.
خدا را! خدا را! ما را در نظر آوريد، ما را رها نکنيد و ياريمان کنيد که خداي تعالي شما را ياري خواهد نمود». [2] .
البته در بيانات نوراني معصومين‏ عليهم السلام خطبه‏ هاي ديگري نيز به آن حضرت نسبت داده شده است.


پی نوشت ها:
[1] آل عمران 3: 33 - 35. «خداي متعال آدم و نوح و آل ابراهيم و آل عمران را بر جهانيان برگزيد؛ فرزنداني که برخي از برخي ديگرند و خدا شنوا و دانا است».
[2] الغيبة، باب چهاردهم، حديث 67.


[ 18 / 11 / 1393 ] [ 16 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1177 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
فطرس (1395/02/22 )
مولا (1394/11/20 )
یا... (1394/11/05 )
ای مسیح من... (1394/10/21 )
کبوترانه (1394/10/13 )