علت‌ دشمنی داعش با فیلم‌ محمد (ص)
علت‌ دشمنی داعش با فیلم‌ محمد (ص)


این فیلم که به دوران کودکی پیامبر می‌پردازد حدودا ۴۰ میلیون دلار هزینه ساخت داشته و ۷ سال نیز ساخت آن طول کشیده است.

به گفته خبرگزاری فرانسه اکران این فیلم ۱۷۱ دقیقه‌ای با حضور چندین ستاره سینمایی مطرح ایرانی از روز چهارشنبه در ۱۴۳ سینما در سراسر ایران و یک روز پیش از افتتاحیه جشنواره مونترال کانادا آغاز می‌شود.

مجید مجیدی در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری فرانسه داشته می‌گوید: افراطی‌ها و تکفیری‌هایی مانند داعش نام اسلام را دزدیده‌اند.

مجیدی ادامه می‌دهد: در دنیای غرب تفسیر نادرسی از اسلام شکل گرفته است که تصویری خشونت آمیز از اسلام را نشان می‌دهد و ما باور داریم که این رفتارها به دین اسلام هیچ ارتباطی ندارد.

کارگردان فیلم «محمد» تصریح کرد: فیلم «محمد» بخش اول یک سه‌گانه در مورد زندگی پیامبر است. این فیلم از زمان پیش از تولد ایشان آغاز شده و تا دوران نوجوانی وی ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: برخی از کشورها مانند عربستان سعودی با این فیلم مشکل دارند اما بسیاری از کشورهای اسلامی مانند ترکیه، اندونزی، مالزی و کشورهای زیادی در جنوب شرقی آسیا درخواست پخش فیلم را داشته‌اند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید: اولین فیلم بزرگی که در مورد زندگی پیامبر با نام «محمد، پیامبر خدا» توسط مصطفی عقاد ساخته شد نیز وقتی در سال ۱۹۷۶ پخش شد با واکنش‌هایی در جهان اسلام مواجه شد. به همین دلیل و نگرانی بخشی از مسلمانان مجیدی راه دیگری را دنبال کرد و تصمیم گرفت که به‌هیچ‌وجه صورت پیامبر را نمایش ندهد.

مجیدی می‌‌‌گوید: اینکه شما قهرمانی را در یک فیلم داشته باشید ولی صورت او را نشان ندهید خود یک چالش بزرگ است.

کارگردان فیلم «بچه‌های آسمان» در مورد تکنیک‌های استفاده شده در این فیلم می‌گوید: ما یک استدی‌کم مخصوص پیامبر ایجاد کردیم. با وجود اینکه ما پیامبر را در فیلم داریم اما از دیدگاه او صحنه‌ها را حتی از در کودکی‌اش مشاهده می‌کنیم. همه برای دیدن پیامبر در فیلم کنجکاو هستند اما شما نمی‌توانید صورت او را ببینید و یا فقط دوربین پشت او قرار دارد. مجیدی می‌گوید که هیچ مشاجره‌ای در مورد این دوران از زندگی پیامبر وجود ندارد.

مجیدی به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: از زمانی که ایشان به پیامبر می‌رسد حتی مدیریت دیالوگ‌ها هم بسیار سخت است اما باور دارم که این مسئله دست‌یافتنی است.


موضوعات: متفرقه , ,
[ 7 / 6 / 1394 ] [ 2 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 628 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
فطرس (1395/02/22 )
مولا (1394/11/20 )
یا... (1394/11/05 )
ای مسیح من... (1394/10/21 )
کبوترانه (1394/10/13 )