آیا خروج قوم یاجوج و ماجوج در آخرالزمان صحت دارد؟
آیا خروج قوم یاجوج و ماجوج در آخرالزمان صحت دارد؟

جناب ذوالقرنین می گوید شما کمک کنید من مانع و سدی درست کنم بین شما و قوم یاجوج و ماجوج و وقتی سد درست شد ایشان گفت: این رحمت الهی بود از طرف خدای من اما وقتی وعده الهی فرا رسد این سد متلاشی می شود و وعده پروردگار حق است و وقتی سد از بین برود طبیعتا یاجوج و ماجوج آزاد خواهند شد.

این جریان نیز در آیه ۹۶ سوره انبیا مطرح شده و خدا می فرماید: و زمانی که یاجوج و ماجوج این راه برایشان باز شود و سد از بین برود، از هر بلندی پایین می آیند و از هر طرف حمله می کنند.

بنابراین، طبق آیات قرآن قوم یاجوج و ماجوج یک بحث حقیقی است و گروهی هستند که به دست ذوالقرنین زندانی شدند و وقتی وعده الهی فرا رسد آنها به سوی مردم حمله می کنند منتهی باید ببینیم این واقعه چه زمانی اتفاق می افتد و منظور از وعده الهی چه وعده ای است؟

طبق روایات ما در کتاب خصال شیخ صدوق در جلد دوم این جریان مربوط به قیامت است، در این کتاب از پیامبر (ص) حدیثی نقل شده مبنی بر اینکه قیامت اتفاق نمی افتد مگر این که قبل از آن اتفاقاتی رخ می دهد که یکی از آنها خروج یاجوج و ماجوج است، بنابراین، اینکه یکی از نشانه های ظهور خروج آنها است، صحیح نیست.

بنابراین، در آخر دنیا وقتی قیامت شروع می شود و خورشید کم کم فروغش را از دست می دهد و کوه ها متلاشی می شود، در آن هنگام سد ذوالقرنین متلاشی می شود و قوم یاجوج و ماجوج خروج می کنند و قیامت برپا می شود.


[ 27 / 5 / 1394 ] [ 16 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 760 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
فطرس (1395/02/22 )
مولا (1394/11/20 )
یا... (1394/11/05 )
ای مسیح من... (1394/10/21 )
کبوترانه (1394/10/13 )