آخرالزمان و هم جنسبازی

 

در زمانه ما شاهد تغییرات زیادی در ظاهر انسانها خصوصاً مردان هستیم و می بینیم که مردان برای زیباتر شدن دست به پیرایش ابرو و سفید کردن صورت و استفاده از لوازم آرایش .... می زنند و به نوعی خود را آرایش می کنند و همان طور که می دانید امروزه عمل زشت روابط جنسی هم جنسان با یکدیگر در جهان رواج پیدا کرده است .روزنامه را می خوانی و می بینی که نوشته:  ازدواج همجنس گرایان قانونی اعلام شد.سری به فروشگاه های شهر می زنی و می بینی که پر است از لباس و انگشتر و دستبند با نماد هم جنسگرایی و در شهر جوان هایی را می بینی که مدل مو و لباسشان معرف این نماد هاست.

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 22 / 1 / 1394 ] [ 15 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1012 ] [ نظرات () ]
آخرالزمان و فراوانی رحلت علما

 

 فراوانی رحلت علما در اخرالزمان

در تمام طول تاریخ بر اساس تاکید تعالیم اسلام و رسولان و ائمه(ع)، علما از جایگاه ویژه ای برخوردار و مورد احترام مردم بوده اند تا آنجا که وارثان انبیا  (1) معرفی شده اند و امام علی(ع) در فواید معاشرت با علما می فرمایند: «با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.»؛ و حتی قلم علما از خون شهدا بالاتر دانسته شده است.»(2)
اما منظور اسلام از عالم، عالم حقیقی است نه هر کسی که خود را عالم معرفی می کند زیرا به قول امام علی(ع) «چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالشان سودی نمی دهد.»(3)

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 21 / 1 / 1394 ] [ 22 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 857 ] [ نظرات () ]
آخرالزمان و خواندن علوم دین برای غیر دین


رسول خدا(ص) در توصیف علمای آخرالزمان می فرمایند:
«اقوامی برای غیر خدا درس فقه می خوانند، صرفاً برای مقام و ریاست به فقاهت می گرایند، قرآن را طبق خواسته های خود توجیه می کنند، و آئین خدا را با آراء خود تفسیر و تحلیل می کنند.»(1).در روزهای آخرالزمان مردم از علوم دینی، برای رسیدن به مال و منال و قدرت استفاده می کنند و این اصلاً مورد نظر دین اسلام نیست.

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 21 / 1 / 1394 ] [ 22 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1066 ] [ نظرات () ]
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟

 

يکي از نشانه هايي که براي ظهور حضرت مهدي(ع) بيان مي شود، قيام فردي به نام يا عنوان خراساني است. اين نام در منابع معتبر چندان يافت نمي شود و آن چه هست سخن از خراسان و حرکت وی به سمت عراق است.
حجت الاسلام دکتر جواد جعفری، مدرس مرکز تخصصی مهدویت در این رابطه پاسخ می دهند؛

سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟

در رابطه با بحث خراسانی دو نوع روایات داریم روایاتی که در منابع و کتب شیعه هستند و معتبرند و روایاتی که در کتب اهل سنت است و اعتبار لازم را ندارند، طبق روایات شیعه در رابطه با خراسانی یک روایت صحیح سند داریم و آن اینکه یکی از علائم ظهور خروج خراسانی است.

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 20 / 1 / 1394 ] [ 1 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1086 ] [ نظرات () ]
نشانه های ظهور...طلوع خورشید از مغرب

در روايات آمده است: يکي از نشانه ‏هاي برپايي قيامت، «طلوع خورشيد از مغرب» است. و به عنوان امري حتمي معرفي شده است. [2] .شيخ مفيدرحمه الله درباره چگونگي اين اتفاق نوشته است: «خورشيد هنگام ظهر در آسمان راکد مي‏شود و ساعتي چند تا به هنگام عصر پيدا نباشد، آن گاه از مغرب آشکار گردد». [3] اگرچه عده ‏اي اين امر را بعيد پنداشته و گفته‏ اند: مستلزم در هم ريختن و از هم پاشيدن نظم جهان و تغيير در حرکت منظومه شمسي خواهد بود و نتيجه گرفته‏ اند که با اصول حاکم بر نظام طبيعت، ناسازگار است؛ ولي به نظر مي‏رسد اين امر همانند بسياري ديگر از امور، از آيات الهي خواهد بود. به علاوه نظير اين اتفاقات قبلاً نيز در آسمان رخ داده که از جمله آنها «ردّالشَّمس» براي يوشع بن نون بوده است. [4] .

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 16 / 1 / 1394 ] [ 22 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 720 ] [ نظرات () ]
نشانه های ظهور...اصهب و ابقع

اصهب و ابقع

«اصهب» در لغت به معنای شتر سرخ موست و به رومیان نیز از جهت رنگ چهره و دشمنی با اسلام گفته می شود1 و به معنای خاص، نام یکی از از دو مدّعی قدرت و رقیب سفیانی است. بر اساس روآیات «اصهب و ابقع» دو رهبر مخالف سفیانی اند که سفیانی در منطقة شام با آنها به نزاع برمی خیزد و بر آنان چیره می شود. (ابقع کسی است که پوست بدنش سیاه و سفید باشد) روآیات دربارة او و اصهب با اجمال بسیار سخن گفته اند. در این باره به حدیثی از امام باقر(ع) برمی خوریم که می فرمایند: «از شرّ اصهب ابرص پرهیز کن! پرسیدند: اصهب کیست؟ فرمود: ابقع. پرسیدند: ابقع کیست؟ فرمود: ابرص. سپس فرمود: از شرّ سفیانی نیز پرهیز کن» در این حدیث اصهب و ابقع یک نفر معرفی شده2 امّا بر اساس بیشتر احادیث اصهب و ابقع نام دو نفر است.

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 15 / 1 / 1394 ] [ 23 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 831 ] [ نظرات () ]
نشانه های ظهور...بارانهای پیاپی

 

 

باران های پیاپی

يکي از پديده‏ هايي که در سال ظهور اتفاق مي‏افتد و در شمار نشانه ‏هاي ظهور از آن ياد شده است، باران‏هاي پياپي است که تا آن روز مانند آن ديده نشده است. اين باران‏ها زمينه آبادي و سرسبزي زمين را فراهم مي‏کند و به بهبود وضع زمين منجر مي‏شود؛ چنان‏که امام صادق ‏عليه السلام مي‏فرمايد:
«اِنّ قُدّامَ القائِمِ ‏عليه السلام لَسَنَةٌ غَيْداقَةٌ يَفْسُدُ فِيها الثَّمَرُ فِي النَّخْلِ فَلا تَشُکُّوا فِي ذلکَ» [1] ؛ «در آستانه [قيام] قائم‏ عليه السلام سالي پرباران خواهد بود که در اثر آن، خرما بر روي نخل مي‏پوسد. پس در اين ترديدي به خود راه ندهيد».
بارش اين مقدار باران پياپي، کم ‏سابقه و يا بي ‏سابقه است. البته احتمال ديگري نيز وجود دارد که اين باران‏ها، هم زمان و در همه جاي زمين ببارد، در اين صورت، مي‏تواند جنبه اعجاز داشته باشد.
امام صادق ‏عليه السلام نيز فرمود: «اِذا آنَ قِيامُ القائِمِ مَطَرَ النَّاسَ جَمادِي الآخِرةِ وَعَشْرَةَ اَيّامٍ مِنْ رَجَبَ مَطَراً لَم يَرَ الخَلايِقُ مِثلَهُ...» [2] ؛ «وقتي که زمان قيام قائم ‏عليه السلام فرا رسد، بر مردم باران فرو خواهد ريخت؛ در ماه جمادي ‏الثاني و ده روز رجب؛ باراني که مانندش ديده نشده است.»

پی نوشت ها:
[1] کتاب الغيبة، ص 449؛ کشف‏الغمة، ج 2، ص 461.
[2] الارشاد،ج 2، ص 381؛ روضة الواعظين، ج 2، ص 264؛ کشف‏الغمة، ج2، ص 463.

[ 15 / 1 / 1394 ] [ 23 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 654 ] [ نظرات () ]
کشته شدن نفس زکیه

از حضرت اباجعفر امام محمد باقر علیه السلام روایت شده که آن حضرت فرمود:  یکى از علامات، کشته شدن مردیست از دودمان رسول خدا صلى الله علیه وآله در میان رکن و مقام و نام او محمد بن الحسن (نفس زکیه) است.

 و در خبرى است که فاصله ى میان کشته شدن او و ظهور فرج بیشتر از پانزده روز نخواهد بود. و در حدیثى آمده است که فاصله ى بین کشته شدن نفس زکیه، و خروج حضرت قائم علیه السلام پنج روز خواهد بود. و در حدیث دیگرى وارد شده که این نفس زکیه از اصحاب حضرت مهدى علیه السلام است که آن حضرت او را پیش از ظهور خود نزد مردم مکه مى فرستد تا بشارت ظهور حضرتش را به مردم بدهد و چون او اظهار ظهور حضرت را مى نماید، اهل مکه بر او یورش مى برند و او را به قتل مى رسانند. در مورد شهادت این سید مظلوم، آنچه از روایات استفاده مى شود این است که: وى در میان ملت خود، مقام و منزلت والائى دارد: و شخصیتى است که در هنگام خروج سفیانى به مدینه مى رود و در آنجا مسلمانان را به اتحاد و ترقى اسلام و وحدت و یکپارچگى دعوت مى کند و چون لشکریان سفیانى به مدینه رسیدند، او از مدینه بسوى مکه رهسپار مى شود و در آنجا نداى وحدت سر مى دهد و صداى خود را به مردم دنیا مى رساند، و مظلومیت و حقانیت آل محمد صلى الله علیه وآله را به جهانیان اعلام مى نماید.بر اثر همین تلاش پى گیر و اظهار حق، پس از مدت کمى بعد از انجام مراسم حج، در بیست و پنجم ماه ذیحجه، در برابر خانه خدا و حرم امن او، در روز روشن در جلو چشمان حیرت زده ى برخى از مردم مکه بطرزى فجیع کشته مى شود و سر او را مى برند، و تا آن موقع هیچ کس، و هیچ فردى در کنار خانه ى خدا به این صورت کشته نشده و نخواهد شد. و اینجاست که این علامت از دیگر علامت ها جدا و ممتاز شده است.

[ 10 / 11 / 1393 ] [ 16 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1371 ] [ نظرات () ]
نفس زکیه کیست؟

او پسري از آل محمّد صلّي الله عليه وآله و سلّم هست و سیدى پاکدل که در مکه ى معظمه، بین رکن و مقام، بدون جرم و گناه به شهادت مى رسد. نفس زکیه سیدى حسینى و مردى با تقوى و پر فضیلت و از اهل علم و عمل و صاحب نفوذ و با شخصیت است. در مورد شخصیت و نسب نفس زکیه که گفتیم (حسینى) است و نه (حسنى) در روایتى که خواهیم آورد حسینى بودن وى مشخص مى شود و اما اینکه چرا او را نفس زکیه گفته اند، اگر چه علت آن بر ما روشن نیست، ولى ظاهرا به سبب علم و تقوى و پرهیزکارى و خداجوئى اوست و چون در راه خدا و خدمت به خلق و روشن ساختن حق و حقیقت کشته مى شود، از این رو ائمه معصومین علیهم السلام او را به نفس زکیه ملقب ساخته اند.

[ 10 / 11 / 1393 ] [ 16 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1383 ] [ نظرات () ]
ایا حدیث مرگ عبدالله سندیت دارد؟

ایا حدیث مرگ عبدالله سندیت دارد؟

بر حجاز مردی که اسمش، اسم حیوان است، حکومت می‌کند (فهد=یوزپلنگ)، اگر از دور به او نگاه کنی درچشمش انحراف می‌بینی، ولی اگر به او نزدیک شدی، در چشمش مشکلی نمی‌بینی، جانشین یا خلیفه‌اش برادرش که اسمش عبدالله است خواهد بود، وای بر شیعه ما از دست او!
حجت‌الاسلام محمدرضا شهبازیان(کارشناس مهدویت):

چندی قبل به مناسبت نقد یکی از فرقه‌ها و استدلال یکی از سخنرانان در محیطی دانشگاهی و تعدادی سایت در بحث نشانه‌های ظهور، به روایتی با این متن اشاره کردم و آن را جعلی و ساختگی معرفی کردم، روایت این است:
بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 4 / 11 / 1393 ] [ 9 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1115 ] [ نظرات () ]
آخرین مطالب
فطرس (1395/02/22 )
مولا (1394/11/20 )
یا... (1394/11/05 )
ای مسیح من... (1394/10/21 )
کبوترانه (1394/10/13 )
صفحات وب