برقراری دادگاه ظهور با حضور جنایتکاران مُرده

 

برقراری دادگاه ظهور با حضور جنایتکاران مُرده

 

زمانش رسیده است تا از دادگاه عدل الهی بگوییم که داورش حضرت خاتم الانبیاء(ص) و مجری اش حضرت خاتم اوصیا(عج) است. امّا شاکی و متّهم چه کسانی هستند؟ این سؤالی است که تا پایان مقاله پاسخ آن را در می یابید؛ ان شاء الله.

متّهمان ردیف اوّل چه کسانی هستند؟
با استفاده از روایات می توان دریافت که هر چند بسیاری از ستمگران تاریخ با اجبار زنده می شوند تا در برابر جنایاتشان پاسخگو باشند، امّا متّهم ردیف اوّل دادگاه ظهور، غاصبان خلافت امیرالمؤمنین(ع)، قاتلان حضرت زهرا(س) و فرزندانشان از محسن گرفته تا امام حسن عسکری(ع)  هستند. دلیلش هم مشخّص است!

 

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 6 / 2 / 1394 ] [ 15 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 719 ] [ نظرات () ]
نشانه های شروع رستاخیز چیست؟ قسمت دوم

 

 

2-دگرگونی اسمان و زمین
یکی دیگرازاموری که درآغاز رستاخیزبه وقوع می پیوندد عوض شدن زمین وآسمان ونظام حاکم برآنهاست. قرآن کریم می فرماید: "وعده الهی درآن روزتحقق می یابد که زمین به غیرزمین تبدیل می شود وآسمانها به آسمانهای دیگری مبدل می شوند وانسانها درپیشگاه خداوند واحد قهار ظاهر می گردند." (ابراهیم: 47)

این تبدیل ودگرگونی بعدازحوادثی است که درزمین وآسمان رخ می دهد؛ یعنی حرکت کوهها وصاف شدن زمین همگی مقدمه حشرانسان درزمین وآسمانی جدید خواهد بود. "به خاطربیاورید روزی که کوهها را به حرکت درآوریم وزمین را آشکارومسطح می بینی وانسانها را محشورمی کنیم واحدی را فروگذارنخواهیم کرد.) (کهف: 47) ودرجای دیگر می فرماید: (وازتو درباره کوهها می پرسند، بگو: پروردگارم آنها را متلاشی کرده برباد می دهد. پس زمین را صاف ومسطح وبی آب وگیاه رها می سازد؛ به گونه ای که درآن هیچ پستی وبلندی مشاهده نمی کنی. درآن روز همگی ازدعوت کننده الهی که هیچ انحرافی درآن نیست پیروی می کنند....." (طه: 105 تا 108)

منبع:
کتاب پاسخ به پرسشها و شبهات: مجموعه پرسشها و پاسخها از محضر استاد رضا محمدی در رادیو معارف، تهیه کننده: پژوهشکده تحقیقات اسلامی، قم: زمزمه هدایت،

1385

 

لینک قسمت اول این مطلب

 

 

[ 31 / 1 / 1394 ] [ 12 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 952 ] [ نظرات () ]
نشانه های شروع رستاخیز چیست؟ قسمت اول

 

نشانه های شروع رستاخیز چیست؟

1-زلزله های فراگیر

2 – دگرگونی زمین وآسمان و نو شدن آنها

 

قسمت اول:زلزله های فراگیر

 ویرانی این عالم مقارن با زلزله ای شدید است. شروع رستاخیز نیز با زلزله ای دیگر است. زلزله دوم بر خلاف قبلی ویرانگر نیست بلکه شروع یک نظام نوین وپی ریزی عالمی دیگر است.
این لرزشها باعث شکافته شدن زمین و احیاء مردگان می شود. قرآن می فرماید: "هنگامی که زمین شدیدا به لرزه درآید و بارهای سنگین خود را خارج سازد. (انسانها از قبرها بیرون می آیند.)" (زلزال:1 و 2)

در جای دیگر به این بیرون ریخته شدن اثقال زمین اینگونه اشاره شده است:"زمین آنچه را دردرون دارد بیرون می افکند و خالی می شود." (انشقاق: 4) این معنا در جای دیگر به این صورت مورد اشاره قرارگرفته است: "روزی که زمین از روی آنها شکافته می شود و به سرعت از قبرها خارج می شوند. این جمع کردن برای ما آسان است." (ق:44)

در جای دیگر به هردو زلزله اشاره کرده می فرماید: "روزی که زلزله ها همه چیز را به لرزه در می آورد و به دنبال یک زلزله، زلزله ای دیگر رخ می دهد." (نازعات: 6و 7)

[ 31 / 1 / 1394 ] [ 12 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1047 ] [ نظرات () ]
ظهور تا حکومت... ترس رجیم

 

کشته شدن ابلیس به دست مبارک امام زمان

ابلیس که در آخرالزمان با گمراه کردن مردم با وسایل گوناگون و متنوع، فرصت جولان بسیار داشت، با ظهور امام، بسیاری از نقشه هایش نقش بر آب می شود. او که قرنها سعی کرده بگوید که امام و خدای مردم است، با ظهور امام دستش رو می شود و معلوم می گردد قدرت واقعی دست کیست.
دومین جنگ عظیم امام (عج) با سپاه ابلیس است. او با سپاهی از جنیان و انسانها در مقابل امام می ایستد، و امام نیز با قدرت خداوند، فرشتگان، جنیان مومن و انسان های شیردل با او می جنگند. احتمالاً این جنگ خیلی دیدنی باشد، البته ممکن است خیلی از سپاهیان هم دیده نشوند ولی در هر حال جنگ عظیمی خواهد بود.

ادامه مطلب

[ 25 / 1 / 1394 ] [ 12 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 928 ] [ نظرات () ]
ظهور تا حکومت ...فرود باشکوه روح خدا

 

فرود باشکوه روح خدا

پس از نابودی سفیانی، جمعه صبح، بیت المقدّس
چشم جهان به مسلمانان دوخته شده است که پس از جنگی سخت، وارد بیت المقدس شده اند. مردم مسلمان در صف های نماز ایستاده اند و منتظرند که امام منتَظرشان، نماز را اقامه کند که ناگهان:
- آنجا را ببینید! آن ابرهای رنگین چیست؟
چشم ها به سمت آسمان برمی گردند، حضرت عیسی (ع) در میان ابرهای رنگین، دست بر بال دو فرشته می گذارند و پس از سالها دوری از زمین، بازمی گردد تا بار دیگر در روح مردگان بدمد. (1)

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 25 / 1 / 1394 ] [ 12 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 780 ] [ نظرات () ]
پس از ظهور و حکومت ثروتمندان

 

می دانید بهترین بخش عصر ظهور، و حکومت حضرت مهدی (ع)، کدام بخش است؟ از بین رفتن مشرکان، اسلام آوردن کل زمین، زیبایی های معنوی، تحولات اجتماعی و عدالت ورزی، همه و همه باعث زیباتر شدن آن عصر طلایی شده است، امّا به نظر من بهترین ویژگی این عصر، «حضور و ظهور امام» است. به تبع همین ویژگی است که دیگر زیبایی ها شکل می گیرند و قد می کشند.
به خاطر وجود امام عصر (عج)، آسمانها و زمین، دارایی خویش را بیرون می ریزند و پیشکش قدم های حضرت و یاران ایشان می کنند و به خاطر ایشان، جهان رنگ محبت و همدلی می گیرد؛ به همین دلیل، مردم عصر حکومت حضرت مهدی (ع) ثروتمندترین مردم دوران اند.
حضرت مهدی (عج) با کفایت و رهبری خویش به دستاوردهای بزرگی در دوران حکومت خود می رسند. تحولات بی شماری در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دینی رخ می دهد که مردم این عصر را به سعادت دنیوی و اخروی می رساند.از جمله این تحولات تحول اقتصادی می باشد که اندکی به این مورد اشاره میکنیم.

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 24 / 1 / 1394 ] [ 21 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 968 ] [ نظرات () ]
کامل شدن علوم دین در عصر ظهور

 

کامل شدن علوم دین در عصر ظهور

امام باقر (ع) درباره عصر ظهور می فرمایند: «و در زمان او حکمت به شما داده می شود تا آنجا که زن در خانه اش به کتاب خدا و سنت رسول خدا حکم می کند1»
امام علی (ع) نیز می فرمایند: «و علم در دلهای مؤمنین واقع می شود پس هیچ مؤمنی به علمی که نزد برادرش است احتیاج نخواهد داشت.2»
امام صادق (ع) درباره تکامل علوم در زمان ظهور می فرماید: «علم بیست و هفت حرف است، تمام آنچه پیغمبران آورده اند دو حرف است که مردم تا به امروز جز دو حرف ندانسته اند و چون قائم ما به پا خیزد، بیست و پنج حرف دیگر را برآورد و به ضمیمه آن دو حرف دیگر، در میان افراد بشر آشکار و پراکنده سازد.3»


 پی نوشت

1- بحارالانوار، ج 52، ص 252؛ به نقل از مکیال المکارم، ج 1، کشف علوم، ص 279
2- بحارالانوار، ج 53، ص 56؛ به نقل از مکیال المکارم، ج 1، ص 280

3- بحارالانوار، ج 52، ص 336 ؛ به نقل از مکیال المکارم، محمدتقی موسوی اصفهانی

[ 24 / 1 / 1394 ] [ 21 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 871 ] [ نظرات () ]
پس از ظهور...عصر خوشبختی(قسمت دوم)

 

«خرسندی و آرامش» گمشده ی عصر غیبت است. باور ندارید؟ جامعه ی آماری کوچکی از آشنایان و خویشاوندان و دوستانتان درست کنید و ببینید در دل کدام یک از آنها، خشنودی و آرامش به طور مطلق برقرار است؟ آرامشی که آرامش قبل از طوفان نباشد، آرامشی که سنگی آن را مواج نکند. می بینید؟ همه، چیزی برای نالیدن دارند!
این گمشده را در عصر حکومت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) به برکت ایشان و یاران مؤمن ایشان خواهیم یافت.

در این پست به دومین مورد اشاره میکنیم

زیبایی های زندگی در عصر خوشبختی

1. جهان بدون تفرقه:

در عصر حکومت حضرت مهدی (عج)، همه یکرنگ و یک دل اند. امام علی(ع)، درباره ی حضرت حجت (ع) فرمودند: «به وسیله ی او میان دلهای مختلف و پراکنده، الفت و اتحاد داده می شود.» (9)

ادامه مطلب

[ 24 / 1 / 1394 ] [ 20 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 830 ] [ نظرات () ]
پس از ظهور...عصر خوشبختی

 

«خرسندی و آرامش» گمشده ی عصر غیبت است. باور ندارید؟
آیا می توانید دنیایی را تصور کنید که حیوانات غیراهلی اش نیز، به کسی آسیب نرسانند؟ دنیایی که سراسر پر از زیبایی های طبیعی است؛ دنیایی که در آن انس و جن و مَلک در کنار هم با صلح زندگی می کنند؛ دنیایی که کسی نیست که دردی داشته باشد.تصورش سخت است.اما این گمشده را در عصر حکومت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) به برکت ایشان و یاران مؤمن ایشان خواهیم یافت.

در این پست به اولین مورد اشاره میکنیم

زیبایی های طبیعت:


1. رفتن وحش

 

2. بارانهای فراوان

 

3. سرسبزی و برکت

 

بقیه در ادامه مطلب

 

ادامه مطلب

[ 24 / 1 / 1394 ] [ 16 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 712 ] [ نظرات () ]
قضاوت داوودی(ع)، قضاوت قائم آل محمّد(ص)

 

قضاوت داوودی(ع)، قضاوت قائم آل محمّد(ص)

 

عمار ساباطى گويد: به امام صادق (علیه السلام) گفتم: شما اگر حاکم

 شدیدچه حكمى مى ‏كنيد؟حضرت فرمودند: «به حكم خدا و

حكم داوود[داوری می‌ کنیم]؛ چون موضوعى به مامراجعه شود

كه حكم آن نزدما حاضر نباشد، روح القدس آن را به ما القاء مى كند.»

(1)همچنین ایشان فرمودند:

«هنگامی که قائم آل محمّد (ع) قيام كند، به حكم داود و سليمان

قضاوت می كند و گواه نمی خواهد.»(2)

 براستی در زمان حضرت داوود(ع) کسی طاقت قضاوتی بی شاهد

و دلیل نداشت. چنانچه ما نیز در دوره و زمانه مان، چنین قضاوتی

برایمان غریب و تعجّب برانگیز است؛ امّا این نحوه ی قضاوت،

که به شیوه ی داوودی معروف است، روشی است که

 حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه)در حکومت خودشان به کار می گیرند.

شیوه ای که در آن، حضرت، از کسی دلیل و مدرک و شاهد و ...

نمی خواهند؛ بلکه با علمی که خداونددر اختیارشان نهاده است،

حکم نهایی را صادر می کنند و چنین حکمی هرگز قابل بازگشت

 نیست؛ چرا که سرچشمه اش، علم خداوندی است.

7. كلينى، محمد بن يعقوب، أصول الكافي، ترجمه كمره‏اى، قم، چاپ سوم، 1375، ج‏3 ؛ ص117.
8. همان.

[ 9 / 1 / 1394 ] [ 23 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1108 ] [ نظرات () ]
آخرین مطالب
فطرس (1395/02/22 )
مولا (1394/11/20 )
یا... (1394/11/05 )
ای مسیح من... (1394/10/21 )
کبوترانه (1394/10/13 )
صفحات وب