اگر بــــگویم ظــــهور اتفـــاق افتـــــاده چه؟

حجت الاسلام حسین نژاد

اوائل روزهای سال 1380 با جمعی از دوستـــان عازم شهر مقدس قـــم شدیم در ایام حضور در قم با محقق بزرگواری آشنا شدیم که در مورد ظهور و نشانه های آن تحقیقات گسترده ای انجام داده بود و با استدلالهای روائی جالب معتقد بود که ظهور بسیار نزدیک است.روزی همراه با ایشان به محضر علامه حسن زاده آملی رفتیم و دوست بنده به تفضیل در مورد عقاید خود صحبت کردن.
حضرت علامه به سخنان ایشان گوش دادندهمه دوستان حاضر در جلسه لحظه شماری میکردند تا عکس العمل علامه حسن زاده را در قبال مسائل مطرح شده مشاهده کننداستاد لحظه ای تامل کردند و سپس با خنده شیرین و معنا داری به جمع نگاه کرده و با آن لهجه شیرین فرمودند


اگر بــــگویم ظــــهور اتفـــاق افتـــــاده چه؟

 

ادامه مطلب

[ 17 / 10 / 1393 ] [ 17 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1442 ] [ نظرات () ]
شرایط ظهور

 

«شرايط ظهور»؛ يعني، زمينه‏ هايي که امکان تحقق ظهور امام عصرعليه السلام را فراهم مي‏آورد و آن را امري منطقي و لازم مي‏ نماياند.

شرايط ظهور امام عصرعليه السلام به طور کامل براي ما روشن نيست. بخشي از بنيادي‏ترين آنها عبارت است از:
1. وجود برنامه و طرحي متعالي که بتواند با ساختار درست، عدل واقعي را در جهان بر پا سازد و سعادت و کمال آدميان را به ارمغان آورد.
2. وجود رهبر و هدايتگري بزرگ، شايسته و معصوم که از سوي خداوند منصوب شده است.
3. وجود گروهي از انسان‏هاي پاک دل و فداکار که در اوج تقوا به سر مي‏برند و براي دفاع همه جانبه از برنامه امام معصوم ‏عليه السلام آمادگي دارند.

شرط نخست با بعثت پيامبر خاتم ‏صلي الله عليه وآله محقق شد.
شرط دوم نيز با تولد فرزند امام عسکري‏ عليه السلام در سال 255 ه . تحقق يافت.
آنچه تا کنون به وقوع نپيوسته

شرط سوم است. براي تحقق اين شرط بايد تلاش کرد و در جهت تربيت نفوس خويش و ديگران کوشيد.

امام جوادعليه السلام در اين باره فرمود: «و از اصحابش 313 تن به اندازه اصحاب بدر از دورترين نقاط زمين به گرد او فراهم آيند و اين همان قول خداوند است که فرمود: «أَيْنَ ما تَکُونُوا يَأْتِ بِکُمُ اللَّهُ جَميعًا إِنَّ اللَّهَ عَلي کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ» [3] و چون اين تعداد از اهل اخلاص به گرد او فراهم‏آيند، خداوند امرش را ظاهر سازد و چون عقد - عبارت از ده هزار نفر باشد - کامل شد به اذن خداي تعالي قيام کند». {1] .

[1] کمال‏الدين، ج 2، باب 37، ح 2.

[3] بقره (2)، آيه 148

[ 2 / 10 / 1393 ] [ 2 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1767 ] [ نظرات () ]
رمز دیدار امام زمان (عج)


ترک گناه رمز دیدار امام زمان

عاشق ديدار امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف ، اگر حقيقتاً به دنبال مطلوب خود هست، بايد به دنبال اين مطلب باشد و اسباب گناه را از خود دور کند و ابزار انجام گناه مثل فيلم‌ها، عکس‌ها و آلات موسيقي مبتذل و قمار، رفيق بد و دعوت کننده به گناه را از خود دور نمايد. هر شب مرگ و مسائل بعد از مرگ را ياد کرده و جهت سهولت در کار، کتاب‌هايي درباره مرگ و معاد  و عواقب گناهان را مطالعه نمايد و از خدا و اهل بيتعليهم السلام با گريه و تضرع بخواهد تا کم‌کم اثر گناهان از قلبش زدوده شده و ميل به گناه در وي آن‌قدر ضعيف شود که شخص بر هواي نفسش غالب گردد، چرا که اين امر، همان رضايت امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف  و نقطه اتصال به آن حضرت است.

[ 10 / 8 / 1393 ] [ 1 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 4723 ] [ نظرات () ]
رفع شبهه : ایا دیدار با امام زمان (عج) ممکن است؟

 در حديث داريم كه حضرت مهدي‌ عجل الله تعالي فرجه الشريف ميفرمايد: «هر كس بگويد مرا ديده، دروغ گفته است»؛

در حالي كه در بسياري موارد، از شخصيت­هاي بزرگ نقل شده است كه امام زمان را ديده­ اند. تناقض چگونه قابل حل است؟

براي آن كه بتوان به درستي در اين‌باره گفت و گو كرد و به قضاوت نشست، ابتدا لازم است متن كلام حضرت را به دقت مرور كنيم، تا روشن شود مراد امام مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف چيست؟ حديثي كه بحث مشاهده و دروغگو بودن مدعي مشاهده را مطرح مي­كند، آخرين توقيع و نامه­اي است كه امام زمان‌ عجل الله تعالي فرجه الشريف به چهارمين و آخرين نايب خاص خود، چند روز پيش از مرگ او نوشته است. متن نامه چنين است:
بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب

[ 9 / 8 / 1393 ] [ 23 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1226 ] [ نظرات () ]
آخرین مطالب
فطرس (1395/02/22 )
مولا (1394/11/20 )
یا... (1394/11/05 )
ای مسیح من... (1394/10/21 )
کبوترانه (1394/10/13 )
صفحات وب